Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

OtherStuff ApS
Administration
Vandværksvej 24

5000 Odense C
Telefonnummer: +45 25406640
Mailadresse: salg@otherstuff.dk
CVR-nummer: DK38542222

SÅDAN HANDLER DU HOS OTHERSTUFF
Når du handler hos OtherStuff, skal du igennem følgende trin:
  1. Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Vælg betalingsmåde og fragt
  3. Indtast dine personlige oplysninger
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  6. Vi oplever nogle gange, at enkelte særligt populære produkter sælges i så stort et antal på kort tid, at vores lagersystem ikke kan opdatere webshoppen hurtigt nok, eller at der af andre årsager er fejl i antal enheder, der oplyses på webshoppen. Det kan betyde, at der ikke kan leveres det antal varer, som der samlet er lagt ordrer på.

Betaling
På Otherstuff.dk kan du betale med følgende betalingsformer:
  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mobilepay

Bemærk at der tilkommer et faktura/ administrationsgebyr på 50 kr. ved betaling med EAN faktura.

Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Kortkøb sker med udbyders gebyr. Pengene trækkes fra dit kort så snart ordren afsendes. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Anyday
Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Betaling med ViaBill - rente- og gebyrfri delbetaling
Hos Otherstuff.dk kan du vælge at betale med ViaBill op til 10.000 kr uden renter eller gebyrer. På den måde kan du købe dine varer nu, og samtidig dele din betaling op i flere bidder og betale over et maximum af 24 måneder. Betaling via ViaBill er helt og aldeles rentefrit. Du betaler som udgangspunkt et minimumsbeløb hver måned, men du kan til enhver tid vælge at betale et højere beløb - eller hele restbeløbet. Se under hver vare, hvor lidt du behøver at betale pr. måned med ViaBill.

Hvis du undlader en ViaBill betaling
Hvis du vælger at undlade betaling af opkrævningen til den givende tidspunkt, får du ingen rykkere. Istedet tilmelder ViaBill dig deres betalingsservice som koster kr. 39 pr. betaling. Du kan altid gratis på www.viabill.com/henvendelse afmelde dig denne service igen, og manuelt klare de enkelte betalinger i netbanken. Kun i tilfælde af, at ViaBill ikke kan gennemføre en trækning på dit kort, vil du modtage rykkere og blive opkrævet et rykkergebyr i overensstemmelse med Dansk Rentelovgivning.

Hvordan Fungere det?
Når du har fundet alle dine varer på shoppen og lagt dem i indkøbskurven, går du til kassen. Blandt de øvrige betalingsformer vælger du ViaBill. Når dine varer afsendes, modtager du en faktura fra shoppen som en kvittering og til brug i forbindelse med reklamationer eller returnering. Du modtager også en e-mail fra ViaBill på den e-mail, som du har angivet i ViaBills betalingsvindue.

Krav ved brug af Viabill
Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill kan foretage et kredittjek på dig. Du skal samtidig have godkendt vores standard handelsbetingelser, som vi linker til ved betaling.

Hvem er ViaBill?
ViaBill er en dansk virksomhed, med hovedkontor i Aarhus C. ViaBill-koncernen er ejet af en række professionelle investeringsselskaber samt det offentlige, herunder Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser, Capnova og NorthCap Partners. Du er velkommen til at læse mere på www.viabill.com/terms. Du kan også skrive dem en mail på support@viabill.com.

Fragt
Hos Otherstuff får du din pakke leveret af GLS. Vi tilbyder fri fragt til nærmeste pakkeshop ved køb over 699 kr. med undtagelse ved køb af møble samt enkelte større produkter , dette vil fremgå på produktets side.. Fragtomkostninger af møbler vil blive beregnet ved check ud. 

Hvis det ønskes at få leveret pakken til din hjemmeadresse koster det 69 kr. Samtidig tilbyder vi også GLS-business, som koster 49 kr. Ydermere er der mulighed for at afhente ens pakke gratis på Otherstuff adresse. Leveringen tager 1-3 hverdage (med forbehold for pludselig ændringer).

Ikke afhentet pakker, som sendes retur til os med fragtfirma, og som du ikke ønsker gensendt, fratrækker vi returfragten i varens returbeløb 49.- kr. Ønsker du din pakke gensendt kan du købe fragt https://otherstuff.dk/products/gensend-min-pakke til 69.- kr. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra OtherStuff.

Åbenlyse fejl i pris:
Vi gør opmærksom på, at vi ikke er bundet af prisfejl, hvis det burde stå dig klart, at der er tale om en fejl. Vi gør naturligvis vores bedste for, at der ikke vil ske fejl. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget besked om at din pakke/din vare er klar til afhentning eller den dag du modtager din pakke/vare på din ardresse . Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@otherstuff.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Er der købt fragt ved levering refunderes det ikke.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 10 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan bytte til andre varer eller få dine penge retur . Det er dog en betingelse at varen er ubrugt og ubeskadiget. Varen skal returneres i original emballage, samt vedlægges kopi af faktura/ordrebekræftelse. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen indtil den leveres på vores lager. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes dårlig emballage/beskyttelse eller ved beskadigelse af varen. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Vi refunderer ikke evt. fragtudgifter i forbindelse med ordren.

Uafhentet pakker opbevares i 3 måneder.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og vi har modtaget produktet retur.. 
Vi kan kun tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.Er der købt fragt ved levering refunderes det ikke.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Pakken skal sendes til returadressen, vi afhenter ikke returpakker fra pakkeshops. 

Varen sendes til:
BOXIT Odense C
co. Uldplaiden.dk
Thorslundsvej 3
5000 Odense C

RETURBLANKET


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi anbefaler at du sender din returpakke med GLS.

Vi modtager ikke returpakker sendt med DAO.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse inden for vores åbningstider mandag - fredag 9.00 - 15.30.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Ved reklamation, bedes du først kontakte Otherstuff. Så behandler vi din reklamation og hvis berettiget tilsendes du et returlabel til at dække dine omkostninger ved returnering.Bemærk købt fragt returneres ikke.
Vælger du selv at betale din tilbagesendelse, er det vigtigt at du modtager en kvittering for fragten, således at Otherstuff kan dække dine “rimelige” omkostninger. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
BOXIT Odense C
co. Otherstuff
Thorslundsvej 3
5000 Odense C

Send gerne med GLS.

Vi modtager ikke returpakker sendt med DAO.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet på en udfyldt returseddel.

Se her for printe returseddel:

Returseddel

SIKKERHED & FORTROLIGHED
Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre.
OtherStuff garanterer, at vi aldrig overdrager dine personoplysninger eller din mailadresse til tredjepart, såfremt der ikke er særlige omstændigheder, der taler for det, f.eks. at politi, anklagemyndighed eller lignende kræver oplysninger.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi videregiver følgende oplysninger til GLS-navn, telefon, mail, adresse. Ovenstående oplysninger er nødvendige for at GLS kan sende pakken til jer.

Personoplysningerne registreres hos Otherstuff ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.otherstuff.dk er Otherstuff ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@otherstuff.dk

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på salg@otherstuff.dk
 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enige, henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Returseddel