Altid hurtig levering og gratis fragt på ordrer over 499,-

Handelsbetingelser

Hos OtherStuff kan du handle enkelt, sikkert. Vi tilbyder fragt fra 39 kr. og fri fragt ved køb over 500 kr. til nærmeste pakkeshop, samt lynhurtig levering. Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!

OtherStuff.dk er en netbutik. Når du handler hos os gælder Købelovens mangelregler på alle køb hos OtherStuff. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til vores kundeserviceafdeling, enten ved at maile service@otherstuff.dk eller ved at ringe til 25 40 66 40.

ORDRE

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner. Når du handler med OtherStuff.dk indgås aftaler på dansk. Enkelte produkter har desværre ikke dansk brugervejledning/manual. 

FORTRYDELSESRET

Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret på alle produkter. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, kunden modtager sin vare. Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsentlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabelen fast på emballagen, da dette kan forringe produktets værdi!

En retur kan tage op til 14 dage at behandle, og de 14 dages behandlingstid gælder først fra du giver besked til os, ellers gælder det først fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen. Du skal ved efterspørgsler om returnerede vare kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.

Som kunde hos os, skal du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi. Du har tre alternativer, når du vil sende en pakke retur til os:

Husk at vedlægge returblanketten - hent returlabel til GLS her - hvorpå du skriver dit ordrenummer og hvordan du ønsker dit tilgodehavende udbetalt. f.eks. med en anden vare eller pengene tilbage. Hvis du har betalt med betalingskort, så fører vi pengene direkte tilbage på dit kort igen. Bemærk at pengene ikke kan udbetales til en anden konto. Husk at angive på kvitteringen, om vi skal overføre pengene til dig, eller om du ønsker en anden vare.

Send gerne din returpakke med GLS til:

Returadresse:
OtherStuff
Vandværksvej 24
5000 Odense C

FRAGTOMKOSTNINGER & LEVERING

Levering sker med den valgte forsendelse. Leveringstiden kan variere efter hvad du har valgt.
Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra OtherStuff.

BETALING

Betaling kan ske med bank-/kreditkort, Mobile Pay, skal man kontakte kundeservice via mail for at lægge en ordre, Bemærk at der tilkommer et faktura/administrationsgebyr på 50 kr ved betaling med EAN faktura.
•    Bank/kreditkort

Vi accepterer Visa/DK, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express og JCB. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Kortkøb sker med udbyders gebyr. Pengene trækkes fra dit kort så snart ordren afsendes. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay.
•    Faktura - gælder kun erhverv.
Du betaler efterfølgende pr. faktura, hvor du har 8 dages betalingsfrist. Du skal være over 18 år og må ikke have nogen betalingsanmærkninger for at kunne anvende fakturabetaling. Leveringsadressen skal være den samme som din folkeregisteradresse. Ved for sen betaling pålægges en påmindelsesafgift med det beløb, som er tilladt ifølge loven, dvs. p.t. DKK 100, samt forsinkelsesrente på 7 % + gældende referencerente. Bemærk at påmindelsesafgiften sendes uden forvarsel. Der foretages almindelig kreditprøvning uden kopi til orientering.

SÅDAN HANDLER DU HOS OTHERSTUFF

Når du handler hos OtherStuff, skal du igennem følgende trin:
1.    Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2.    Vælg betalingsmåde og fragt
3.    Indtast dine personlige oplysninger
4.    Godkend vores handelsbetingelser
5.    Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet


ORDREBEKRÆFTELSE


Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter.

24 MÅNEDERS REKLAMATIONSRET

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt og give en detaljeret beskrivelse af fejlen. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer, kontakt altid først vores kundeservice afdeling på service@otherstuff.dk eller ved at ringe til 70 20 96 50. Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Bemærk at det er vigtigt at pakken sendes retur med denne etiket! Bemærk også at det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt.

SIKKERHED & FORTROLIGHED

Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre.
OtherStuff garanterer, at vi aldrig overdrager dine personoplysninger eller din mailadresse til tredjepart, såfremt der ikke er særlige omstændigheder, der taler for det, f.eks. at politi, anklagemyndighed eller lignende kræver oplysninger.

PERSONDATA

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger

•    Navn
•    Adresse
•    E-mail

Hvis du betaler med faktura er det ligeledes nødvendigt at oplyse Cpr-nummer. OtherStuff.dk har ikke adgang til dine CPR-oplysninger. Personoplysningerne registreres hos OhterStuff og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Alle ansatte i OtherStuff har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.OtherStuff.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart.

Som registreret hos OtherStuff, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til OtherStuff via e-mail service@otherstuff.dk eller ved at ringe til 25 40 66 40.